کد تخفیف خرید لباس

<!--------------------------------!>

کد تخفیف خرید لباس

<!--------------------------------!>

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

<!--------------------------------!>

خرید کفش با کد تخفیف

<!--------------------------------!>

 
گذری بر مازندران زیبا و آشنایی با آن

گذری بر مازندران زیبا و آشنایی با آن

گذری بر مازندران زیبا و آشنایی با آن

مازندران زیبا استانی که هر ساله پذیرای بسیاری از هموطنان است تا آب و هوای خوب ، مردم مهمان نواز و طراوت و تازگی زندگی را به تصویر بکشد را در این نقشه میبینیم:

نقشه مازندران

بدون شک با شنیدن نام مازندران یا ساری و دیگر شهرهای این استان لبخندی دلنشین بر لبان شما می نشیند.

استان مازَندَران (به مازندرانی: مازِرون یا مازِندِرون)به مرکزیت شهر ساری در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای مازندران می‌باشد. این استان از پرجمعیت‌ترین استان‌های ایران و هم‌مرز با استان‌های گلستان ، سمنان ، تهران ، البرز ، قزوین و گیلان است.

طبق آمار سال ۱۳۹۵ جمعیت شهر های این استان بدین صورت است:

شهرستان        جمعیت (۱۳۹۵)

آمل             ۴۰۱٬۶۳۹
بابل             ۵۳۱٬۹۳۰
بابلسر          ۱۳۵٬۱۹۱
بهشهر          ۱۶۸٬۷۶۹
جویبار        ۷۷٬۵۷۶
چالوس        ۱۱۶٬۵۴۲
کلاردشت     ۲۳٬۶۴۸
رامسر         ۷۴٬۱۷۹
ساری        ۵۰۴٬۲۹۸
سوادکوه              ۴۳٬۹۱۳
سوادکوه شمالی              ۲۴٬۸۳۴
سیمرغ              ۱۹٬۳۷۶
تنکابن              ۱۶۶٬۱۳۲
عباس‌آباد              ۵۲٬۸۳۲
فریدون‌کنار              ۶۰٬۰۳۱
قائم‌شهر              ۳۰۹٬۱۹۹
گلوگاه              ۴۰٬۰۷۸
محمودآباد              ۹۸٬۴۰۷
میاندورود              ۵۵٬۰۵۳
نکا              ۱۱۹٬۵۱۱
نوشهر              ۱۳۸٬۹۱۳
نور              ۱۲۱٬۵۳۱

معرفی چند جای گردشگری در مازندران / ساری

چشمه های باداب سورت :

یکی از منظره های طبیعی بکر و خارق العاده استان مازندران، چشمه های زلال و متنوع باداب سورت در بخش چهاردانگه شهر ساری می باشد. آب و هوای این منطقه حیرت انگیز بوده و دیگر از هوای شرجی و گرمای طاقت فرسا تابستان خبری نیست. چهاردانگه منطقه ای است که در آنجا شاهد به هم رسیدن کوه و جنگل های سرسبز شمالی خواهیم بود و طبیعت آن نیز با چشمه‌های آب سرد و گرمی که از دل کوه های این منطقه می جوشد؛

خود را نشان می دهد. محلی های این منطقه، این چشمه های سورت را باداب نامیده و علت این انتخاب این عنوان، آب گازدار و با خاصیت درمانی برای برخی از بیماری ها است.

بیشتر بخوانید  خانه زینت الملوک شیراز زیباسرایی در ایران
شمال
سد سلیمانیه:

سدی بزرگ، زیبا با فضایی دلپذیر در اطراف آن به عنوان یکی از چشم اندازهای استان مازندران شناخته شده و در سال ۱۳۷۹ ساخته شده است. در اطراف این سد، امکانات رفاهی – تفریحی مناسبی را برای اقامت مسافران و گردش روی آب توسط بخش خصوصی فراهم شده که می توان از قایقرانی و اسکی، متل، رستوران ، سرویس بهداشتی و… نام برد.

این سد در فاصله ۴۵ کیلومتری از جنوب شهر ساری و در نزدیکی روستای افراچال واقع شده است. همچنین از دیگ جاذبه های روستاهای اطراف ساری می توان به برج رسکت در روستای رسکت و برج لالیم اشاره کرد.

ساحل خزر آباد یا فرح آباد:

مجموعه زیبا و تاریخی فرح آباد با داشتن یک مسجد و دیوارهای برجای‌مانده از یک کاخ سلطنتی از دوران شاه عباس صفوی به عنوان یکی از تفرجگاه های ساحلی شاهان صفوی در آن دوران شناخته می شود.

این مجموعه ساحلی در ورودی خزر آباد یعنی فاصله ۲۸ کیلومتری از شمال ساری قرار گرفته و از جاذبه های دیدنی این شهر در استان مازندران به شمار می آید.

خانه یا موزه نیما یوشیج :

یکی از شاعران نام آور و معاصر ایران زمین که زاده شهرستان نور در استان مازندران بوده؛ نیما یوشیج نام دارد. خانه این شاعر هم اکنون آرامگاه ابدی او، در سال ۱۳۶۸ به عنوان یکی از مکان های تاریخی – فرهنگی در فهرست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نوشته شد.

ساختار این بنا بر اساس ویژگی‌های سنتی منطقه کوهستانی نور بوده و با ۳ ورودی، شاه ‌نشین و اتاق‌هایی بسیار هم اکنون موزه ای برای نگهداری ۲۰۰ قلم شی شامل ابزار و وسایل وی و خانواده ‌اش همچون عکس و تصاویر، اسناد و مدارک، کتابخانه، دست ‌نوشته‌ ها، سند ازدواج او می باشد. این خانه به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی استان مازندران در ۵ کیلومتری غرب بلده و در روستای یوش واقع شده است.

پارک جنگلی نور:

مرحوم سعیدی آشتیانی یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های خاورمیانه را با مساحت ۳۶۴۵ هکتار در سال ۱۳۵۰ شمسی در نزدیکی کوه و دریا تاسیس کرد. این بوستان که به عنوان یکی از جاذبه های طبیعی – تفریحی شهرستان نور در استان مازندران شناخته می شود؛

با برخورداری از حدود ۲۷۰ هکتار درختان بومی و سفید پلت از ارزش طبیعی فراوانی برخوردار بوده و از شاخص ترین بوستان های کشور به شمار می آید. پارک جنگلی نور در فاصله ۵ کیلومتری جاده شرقی نور به محمود آباد واقع شده و در این مکان زیبا می توانید از امکانات رفاهی و تفریحی آن در تمام فصول سال استفاده کنید.

بیشتر بخوانید  ارگ کریم خان زند شیراز معماری بی نظیر و دیدنی برای گردشگران

گذری بر مازندران زیبا و آشنایی با آن

دشت لار:

در فاصله ۷۰ کیلومتری جاده هراز از آمل به تهران، دشتی زیبا و پهناور به مساحت ۲۸ هکتار در اطراف یک دریاچه واقع شده که به عنوان بزرگ‌ترین دره ایران شهرت جهانی دارد. همچنین با وجود چشمه های بسیار در این منطقه، دشت لار را به سرزمین هزارچشمه می شناسند و از آنجا می توان زیباترین مناظر بام ایران را مشاهده کرد.

آب و هوای متغیر این قسمت از استان شمالی کشور، آن را به یکی از زیباترین دشت های مملو از شقایق ایران تبدیل کرده است.

کوه دماوند:

یکی از منحصر به فردترین جاذبه های طبیعی ایران در شهرستان آمل استان مازندران، کوه دماوند نام دارد. این کوه به عنوان بام ایران و سمبل استان مازندران در فاصله ۷۵ کیلومتری از جنوب غربی شهر آمل در البرز مرکزی و بخش لاریجان واقع شده است.

گردشگران می توانند در ۷۰ کیلومتری جاده هراز از آمل به تهران به سمت جاده فرعی آبگرم رینه حرکت کرده و سپس بعد از پشت سر گذاشتن ۷ کیلومتر شیب تند و ارتفاعات پر پیچ و خم این جاده به شهر رینه حرکت کنند.

سپس با عبور از این شهر به مسافت ۵ کیلومتر بعد از آن در نزدیکی محل برف ‌چال، یک جاده فرعی و خاکی وجود دارد که با عبور از مسیر زیبای آن در میان انبوهی از شقایق‌های سرخ به منطقه اکوتوریستی لار که مسجد امام زمان (عج) در آنجا واقع شده خواهند رسید.

از این مکان به خوبی کوه دماوند نمایان بوده و کوهنوردان می توانند از ارتفاع ۲۲۰۰ متری در جبهه جنوبی قله کار صعود خود آغاز کنند.

معرفی آبشارهای مازندران

مازندران به دلیل شیب تند سلسله جبال البرز که سر چشمه رودهای فراوانی است، آبشارهای کوچک و بزرگ متعددی دارد که از نواحی مختلف آن سرازیر می‌شوند و عمدتاً در نواحی مرکزی این سلسله جبال قرار دارند

. به‌طور کلی آبشارهای مازندران به دلیل شرایط طبیعی هم در کوهستان وجود دارند و هم در بیشه‌ها و جنگل‌ها و در برخی نواحی نیز ترکیبی از مجموعه کوهستانی را توأم دارند.

از آنجایی که این آبشارها در ارتفاعات و دامنه‌های بلند البرز قرار گرفته‌اند دارای اقلیمی مساعد و هوایی دلپذیر به ویژه در فصول بهار و تابستان هستند. اکثر آن‌ها محوطه‌هایی برای اتراق و چادر زدن دارند.

برخی از این آبشارها عبارتند از، آبشار ایج یا ده قلو، ساواشی، لاسم، چالو، باباکلا (رنگین کمان)، آلامل، اکاپل، شیخ موسی، هفت آبشار تیرکن، آبشار کیمون، هریجان، سواسره، شاهاندشت، زیار، یخی، تیمره، پرومه، آب پری، دریوک، شیخ علی خان، آبشار یخی، آبشار امیری، آبشار سوادکوه و غیره می‌باشد.

بیشتر بخوانید  طرز پخت و تهیه بورک ترکمن

مازندران

فهرست جامع تر جاذبه‌های طبیعی استان مازندران:

الیمستان – آبشار قلعه دختر – آبشار برز – آبشار تیرکن – هفت آبشار بابل – آبشار اسپه او – آبشار دراسله – آبشار گزو – آبشار سنگ نو – آبشار ایج – آبشار آکاپل کلاردشت – آبشار هریجان – آبشار هفت چشمه چالوس – آبشار صفارور جواهرده رامسر – آبشار هفت سنگ ساری – آبشار سنگ‌درکا – آبشار سواسره – بوستان جنگلی چالدره – آبشار سنگده – آبشار کیاسر – دریاچه ولشت – پارک جنگلی کشپل – دریاچه شورمست – سد و دریاچه الیمالات – دریاچه ساهون – آمولو – چشمه آب معدنی قرمرض – دشت و آبشار دریوک آبشار ترا – آبشار یخی – آبشار امیری – آبشار پرومد – آبشار آب پری – آبشار نجار –

پارک نمونه گردشگری پایین‌لموک – آبشار شاهاندشت – آبشار لار – هراز (رود)– ساحل آزاد فریدونکنار – شبه جزیره میانکاله – پارک جنگلی شهید زارع – کاعون – کوه بلور – چشمه اب علی رامسر – آبشار لفور – زیارو – دریاچه میانشه – سد شهید رجایی – سد میجران رامسر – آبشار یخی – آبشار چلندر – پارک جنگلی چالدره – دشت ناز – جواهرده رامسر – بابلرود – شکارگاه‌های امیری – تالار (رود) – دریاچه خضر نبی – رودخانه چالوس – آبشار ایج یا ده قلوه – آبشار آلامل – تالاب بین‌المللی فریدونکنار – دماوند – باداب سورت – پارک ملی لار – علم کوه –

سد لار – جنگل بلیران – جنگل صفارود جواهرده رامسر – قله امیری – غار دانیال – پارک ملل ساری – پارک جنگلی میرزا کوچک خان رامسر – پارک جنگلی و ساحلی شهید چمران رامسر – پارک جنگلی هفتم تیر رامسر – آبگرم لاریجان – آبگرم استرابکوه – آبگرم سنگ بن رامسر – جنگل شیاده – روستای فیلبند – چشمه آب گرم اِزرو – سد البرز – مجموعه گل پل – مجموعه توریستی بابلسر – مجموعه توریستی و تفریحی مروارید سبز رامسر – پارک طلایی – دریاچه الیمالات – منطقه نوا و آب اسک – آبشار هریجان – آبشار تیرکن – سد آویدر و…

گذری بر مازندران زیبا و آشنایی با آن

ارگ کریم خان زند شیراز معماری بی نظیر و دیدنی برای گردشگران

خانه زینت الملوک شیراز زیباسرایی در ایران

۵/۵ - (۶ امتیاز)
کد تخفیف خرید لباس

<!--------------------------------!>

کد تخفیف خرید لباس

<!--------------------------------!>

کد تخفیف خرید کالای دیجیتال

<!--------------------------------!>

خرید کفش با کد تخفیف

<!--------------------------------!>

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 11 =

تخفیف